REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
z siedzibą w Słupsku
z dnia 19.09.2018 r.
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady organizacji i działania PGK Spółki z o.o. w Słupsku, zwanej dalej „Spółką” oraz podział czynności służbowych
i kompetencje osób pełniących funkcje kierownicze i samodzielne w Spółce.
§ 2
Znajomość Regulaminu Organizacyjnego oraz jego przestrzeganie jest podstawowym obowiązkiem wszystkich pracowników.
§ 3
Spółka działa w oparciu o akt przekształcenia przedsiębiorstwa komunalnego pod firmą Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Słupsku w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością zawartym przed Notariuszem w Słupsku w dniu 6 marca 1992 r.
Nr aktu rep. A nr 3564/1992 z późniejszymi zmianami, zwanym w dalszej części regulaminu Umową Spółki.
§ 4
Siedzibą Spółki jest miasto Słupsk.
§ 5
II. Władze Spółki
§ 6
1) Zarząd,
2) Rada Nadzorcza,
3) Zgromadzenie Wspólników.
§ 7
Kompetencje, zasady funkcjonowania oraz organizację pracy władz Spółki określają
w szczególności:
1) Kodeks spółek handlowych,
2) Umowa Spółki - akt przekształcenia przedsiębiorstwa komunalnego w spółkę
z ograniczoną odpowiedzialnością,
3) Regulamin działania Rady Nadzorczej ,
4) Regulamin działania Zarządu.
III. Zasady reprezentacji Spółki
§ 8
W przypadku, gdy Zarząd Spółki jest wieloosobowy, do składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów w imieniu Spółki upoważniony jest każdy członek Zarządu samodzielnie, a jeżeli Zarząd Spółki jest jednoosobowy, Prezes Zarządu samodzielnie składa oświadczenia woli i podpisuje dokumenty w imieniu Spółki.
IV. Zasady organizacji i zarządzania.
§ 9
§ 10
Zarządzanie w Spółce dokonywane jest w formie aktów wewnętrznych organów Spółki, poleceń kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych i osób zajmujących samodzielne stanowiska (uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych).
V. Struktura organizacyjna Spółki
§ 11
§ 12
§ 13
W strukturze organizacyjnej Spółki występują piony:
VI. Zasady współdziałania pionów i komórek organizacyjnych
§ 14
VII. Zasady powoływania i funkcjonowania komisji i zespołów zadaniowych
§ 15
VIII. Odpowiedzialność i kompetencje personelu
§ 16
Zarząd Spółki odpowiada za określenie celów jakości, celów środowiskowych oraz ogólnych
i szczegółowych celów BHP. Decyduje o kierunkach działań w tym polityki Spółki w zakresie doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania /ZSZ/.
§ 17
Prezes Zarządu /N/ odpowiada za ZSZ. Kształtuje Politykę Jakości, Politykę Środowiskową
i Politykę BHP oraz cele jakościowe, środowiskowe i BHP przeznaczając do ich realizacji niezbędne środki. Jest również inicjatorem działań odpowiednio związanych z ZSZ, promowaniem tematyki projakościowej oraz związanej z ochroną środowiska i BHP, w tym:
1) zapewnia prawidłowe zarządzanie majątkiem i sprawami Spółki,
2) sprawuje nadzór nad polityką ekonomiczną, stanem organizacji oraz sprawnością funkcjonowania Spółki,
3) prowadzi racjonalną politykę kadrową,
4) ustala kierunki rozwoju,
5) reprezentuje interesy Spółki na zewnątrz, kreując jej pozytywny wizerunek,
6) współpracuje z Radą Nadzorczą i Zgromadzeniem Wspólników,
7) dokonuje w imieniu Spółki czynności prawnych,
8) zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Zarządu,
9) nadzoruje i koordynuje działania kierownictwa Spółki,
10) zapewnia zasoby do funkcjonowania ZSZ,
11) nadzoruje realizację Programów poprawy BHP,
12) zapewnia prowadzenie działalności Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 18
Dyrektor Techniczny /DT/ odpowiada za następujące działania:
1) nadzoruje i koordynuje prace pionu technicznego,
2) podejmuje działania związane z opracowaniem strategii rozwoju Spółki w skali rocznej i wieloletniej oraz bada efektywność bieżących i planowanych przedsięwzięć,
3) analizuje i ocenia stan techniczny majątku Spółki,
4) inicjuje i wdraża usprawnienia w zakresie technicznym,
5) wprowadza działania dotyczące racjonalizacji kosztów,
6) nadzoruje i ocenia stan bezpieczeństwa eksploatowanych maszyn i urządzeń,
7) współtworzy plan techniczno-ekonomiczny Spółki,
8) sprawuje nadzór nad realizację planu inwestycyjnego i remontowego,
9) nadzoruje dokumentację techniczną,
10) nadzoruje merytorycznie realizację Planów jakości i Planów środowiskowych.
§ 19
Główny Księgowy /GK/ odpowiada za następujące działania:
1) w imieniu Spółki dokonuje czynności prawnych,
2) nadzoruje prace prowadzone w podległym pionie organizacyjnym,
3) nadzoruje opracowanie planów działalności finansowej oraz ich wykonanie,
4) nadzoruje prowadzenie niezbędnej ewidencji, sprawozdawczości i statystyki finansowo-księgowej,
5) nadzoruje opracowanie analiz ekonomiczno-finansowych,
6) nadzoruje gospodarkę finansową Spółki, w tym windykację należności,
7) nadzoruje stronę formalną i merytoryczną dokumentów księgowo-finansowych sporządzanych do celów: kontrolno-ewidencyjnych, rozliczeniowych
i sprawozdawczych,
8) nadzoruje w zakresie finansowym realizację Planów jakości, Planów środowiskowych
i Programów poprawy BHP.
§ 20
Kierownicy komórek organizacyjnych, pracownicy na samodzielnych stanowiskach oraz pozostali pracownicy odpowiadają za zadania w ich zakresach czynności zawartych
w indywidualnych „Karcie Uprawnień Obowiązków i Odpowiedzialności Pracownika. oraz
w poszczególnych dokumentach ZSZ. Odpowiedzialność wynika także z poleceń przekazywanych przez przełożonych oraz z bieżącego podejmowania decyzji zgodnie
z posiadanymi uprawnieniami, wiedzą doświadczeniem i kompetencjami.
§ 21
Ogólne obowiązki pracowników objętych „Kartą Uprawnień Obowiązków
i Odpowiedzialności Pracownika”.
Do ogólnych obowiązków pracowników należy:
1) właściwa organizacja swojego miejsca pracy,
2) sumienne wykonywanie powierzonych czynności zgodnie z poleceniami bezpośredniego przełożonego i obowiązującymi przepisami,
3) utrzymanie porządku i czystości na swoim stanowisku pracy,
4) przestrzeganie przepisów w zakresie:
− Bhp, ppoż.
− Regulaminu pracy,
− tajemnicy służbowej,
− dyscypliny pracy,
− Regulaminu organizacyjnego,
− tajemnicy danych osobowych wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
− Zintegrowanego Systemu Zarządzania
− zarządzeń wewnętrznych oraz instrukcji i procedur postępowania
5) szczególna troska o mienie zakładu,
6) znajomość aktów normatywnych i ścisłe ich przestrzeganie oraz systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
7) informowanie przełożonego o stanie realizowanych zadań i o wszelkich trudnościach w ich realizacji,
8) wykonywanie innych poleceń przełożonego związanych z powierzonymi obowiązkami,
9) posiadanie aktualnych badań lekarskich,
10) troska o dobre imię Zakładu.
§ 22
Ogólne uprawnienia pracowników objętych „Kartą Uprawnień Obowiązków
i Odpowiedzialności Pracownika”.
Do ogólnych uprawnień pracowników należy:
1) czytelne określenie zadań do realizacji przez pracownika,
2) szkolenia w zakresie sposobu wykonywania powierzonych czynności,
3) zgłaszanie wniosków dotyczących usprawnień w pracy.
§ 23
Ogólny zakres odpowiedzialności pracowników objętych „Kartą Uprawnień Obowiązków
i Odpowiedzialności Pracownika. ”.
Do ogólnych zakresów odpowiedzialności pracowników należy:
1) terminowa i prawidłowa realizacja przydzielonych zadań,
2) zabezpieczenie i prawidłowa gospodarka powierzonymi materiałami i środkami,
3) realizowanie zadań w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami i poleceniami przełożonych.
IX. Przekazywanie informacji na zewnątrz Spółki
§ 24
X. Postanowienia końcowe
§ 25
Załączniki:
− Załącznik nr 1. Schemat Organizacyjny PGK Słupsk Spółka z o.o.
− Załącznik nr 2. Ramowy zakres działania komórek organizacyjnych oraz osób
na samodzielnych stanowiskach.